If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Sapete ke il mio maestro di chitarra quando avvicina il pollice della mano sinistra all'indice e stringe un po viene fuori una specie di muscolo, l'ho toccato ed e durissimo, ma questo dopo 5 ore di chitarra al giorno x 40 anni....
ciao a tutti..
1)quali sono i muscoli della mano?
2)bisogna allenarli e come?
perchè allenandomi con le distensioni con il bilancere a panca inclinata per i pettorali,mi sono accorto che non riesco ad avere una buona presa con la mano sinistra al livello del mignolo...può dipendere da i muscoli della mano poco allenati??
muscoli di mano muscoli da villano
scherzi a parte si puo' fare un'ottimo lavoro con asciugamani etc,l'ho postato da poco io.
personalmente la presa cel'ho forte (remo 132 kg),grazie a rematori e trazioni alla sbarra-chi fa gli stacchi è ulteriormente avvantaggiato
That's much too vulgar a display of power, Karras.
forse dirò una stupidaggine...ma voglio togliermi una curiosità...ho sentito che esiste la sindrome del tunnel carpale...allenandosi c'è rischio di averla?
..e in cosa consiste per davvero?(per capire meglio)
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Commenta